Pinterest

Tuesday, 2 January 2018

HAPPY OUR 1 YEAR! :)





1/1/2018.

As im planned. Nak buat surprise dekat someone. Sebab dah lama tak jumpa kan. And disebabkan on 2hb dah nak balik Shah Alam. So nak something memorable lah kononnya :p
Okay destinasinya di Pantai Merdeka. Why im choose Pantai Merdeka? Sebab banyak memories dekat sana. Dan macam boleh imagine suasana dekat sana tu best bila pagi pagi. So decide nak buat dekat sana lah. 

Malam sebelum tu, kelam kabut jugak lah nak cari surprise planner. Sampai terpaksa jugak lah on facebook balik and post dekat group sungai petani nak cari surprise planner. And guess what? 
Ramai weh comment suggest orang ni, suggest orang tu. Seriously thanks a lot to them. Sangat membantu :)
Then pm tepi, ws apa semua. Pilih bouquet and done settle! 

Esok tu on 1/1/2018 we met. And ajaklah orang tu pi Pantai Merdeka. At first, dia macam takmau weh. Sebab pagi kan, nak buat apa kat sana. Haha. Me dah garu kepala pastu suruh pi jugak. Nasib lah dia pi jugak. Termakan dengan kata-kata Syamimi "saja p sana , kita ambik angin" :p

Dan sampai lah pantai merdeka ...
Nasiblah orang tak ramai sangat masa tu. Pagi lagi kan.

Lepastu ajak lah manusia dalam gambar ni cari tempat duduk yang jauhhh nun di sana.




Seketul Khairul Ikhwan berjalan sambil duk "nuhh jauh nuhh" hahaha

Dan sembang-sembang la sambil makan dekat bangku tu. Sementara surprise planner nak sampai. Rasanya around 15 minit lepas tu, orang tu sampai. Masa tu mimi terpandang belakang. Eh dah sampai ka? Sebab orang tu bawa belon dan bouquet. Kita pulak yang terkejut dah kenapa haha. Dan dengan masa tu Keon ni pulak terpandang belakang jugak. Nasib dia tak syak apa apa fuhh. 
Slow slow orang tu jalan dari belakang. Dan bila sampai terus sua bouquet flower tu depan Keon. Dan dia macam terkejut sungguh haha dan sengihh macam kerang busuk ja haha. 

                                         


Ini lah bouquet nya. Simple but nice! 


                                         



Alhamdulillah, everything going well seperti yang dirancang :)
Muka Keon tu ? "caqak" dia kata. Dan masa tu baru belajaq vocab baru lagi. Caqak tu macam silau gitu lah.

Actually, banyak lagi gambar. Tapi ni antara yang terpilih lah. Tak kan nak letak semua kot! haha.

Ok tu ja lah. Malas aa nak type panjang panjang. Saja nak bagi ada ja entry ni (perangai hahaha). 

                    Time is free, but its pricless. We can't stop time. But we can make it as memories. 



Sayonara;
syamimi
    

                                                 


Read more

Welcome 2018!






2018

A new year begin. Hope for a better Syamimi. Good bye 2017. Thank you for the happiness even there are some of circumstances and sadness.

2017, 
There are a lot of memories that i would never forget. 
But there still have some of the memories that i hope it can be deleted. 

2018,
Be the good one Syamimi! Much better than the previous year.
Can we?


Read more

Friday, 22 December 2017

LIFE IS UNEXPECTED

Kadang kita di bawah,
Kadang kita di atas.

Ada masa kita rasa bahagia,
Ada masa kita akan rasa juga sakitnya terluka.

Am i strong enough to face it again? 

More than hundreds time i told my self to always prepare for being hurt. 
More than thousands time i hold my self to not love with all my heart.
But its always seem failed.

Heart,
for the second time it broke into the pieces.

Am i not good enough?
Am i not worthy to get the happiness?

Yes.
For the second time i'm not strong enough.

But, i'm always hoping for miracle.
Waiting for the day.
Because i'm believe for the miracle :)


Read more

Friday, 10 November 2017

DAY 4 : LIFE

Image result for life quote tumblr



Life sometimes maybe hard. Complicated. Painful. Its a real life. Yes it is! Dalam hidup ni ada benda
kita suka, ada benda kita tak suka. Ada benda kita boleh hadap dan adakalanya rasa letih sangat nak hadap. Tapi sesukar mana pun pasti ada penyelesaiannya. Cepat atau lambat ja lah kan.

To be honest. Siapa yang tak ada masalah kan? Muka tenang , happy selalu. Tak bermakna tak ada masalah. Yes, same goes to me. Seriously sometimes hard to handle. Trying to be "sado" , tabah , redha. Even mental tak kuat mana pun. Hahaha.

In Shaa Allah may Allah ease everything for me.
Read more

Sunday, 29 October 2017

Day 3 : Back as a student.




Hi! Assalamualaikum. Once again setelah bertahun menyepikan diri dengan blog. I have my own reason kehh. Sebab blog lama tak boleh buka (lupa password). So, take time nak buat yang baru. Act, dah buat tu lama dah just malassssss , im too lazy nak decorated blog balik. Kecewa tahap ya gunung everest bila teringat blog lama. Penat wehh nak kumpul followers yang almost nak 1k. Fuhh! 😣
But then its okay. REDHA ja lah 😊

So start hari ni mimi try nak aktif balik on blog. Tapi but just my personal blog. Nak story mory saja. Im not going to make any tutorial macam dulu sebab dah lama tinggal coding. 😂
Nak syok sendiri taip dan baca ja hahahaha. At least i have my own space to share story of my daily life.

Ok sekarang kan mimi dah jadi Degree student. Alhamdulillah dapat further study lagi under fakulti yang sama dekat UiTM PUNCAK PERDANA. Maka bermulalah belajar balik setelah beberapa bulan rehat dekat rumah. Serious weh otak tepu habis bila masuk belajar balik. Mahu tak nya berbulan sel sel otak tak berhubung 😝

Btw, inilah kali pertamanya berjauhan dengan family. Selama ni paling jauh pun dekat Merbok tu ja. Tu pun kerap kerap jugak balik. Ni haa dapat dekat Shah Alam. Nak balik Kedah tu sakit jugak la. Sebab tiket lagi. Okay sekarang baru faham nasib kawan-kawan masa diploma dulu yang bukan asal dari Kedah. Huhu.

Dekat sini okay alhamdulillah still ada geng masa diploma dulu. Balqis, Tin, Ummi. Guess what kami duk serumah dan sebilik! Memang best lah. Tapi yang tak best bila pikah pulak takda dengan kami. Pikah dekat Machang, terpisah la. 😌
But its okay kan pikah? Kita still boleh contact each other hehe. Jauh atau dekat you're always in our heart ❤️️

Read more

About Me







A girl name Syamimi Najib who loves pretty things, a blessed one with a pair of obvious eyebags and surrounded by beautiful people who will always try to make her happy. 

I'm 21 years old and currently studying in UiTM Puncak Perdana. 

My status? Yes, im taken by mak & abah 👪 , and my dear one Mr.K ❤️️

A pink lover 💖 since born i guess haha. 

There are many things i like to do, to see and experience. I like to read (sometimes), i like to think, i like to dream (angan-angan mat jenin), I like to talk (talkative? sometimes) , I like to see the moonlight at night, I like to smell the wind coming from the ocean, I like to look at the clouds in the sky with a blank mind,I like to do surf on internet when I cannot sleep in the middle of the night. I like delicious food and of course i like to eat! 😋

HAHAHA. So many things that i like to do. 😅

But exclude this one. I don't like to study and do assignments!

HAHAHA.

Okay, thats all gaiss.







Read more

Tuesday, 22 December 2015

DAY 2 : BIRTHDAY PRANK!



21/12/2015 - Budak budak kelas aku buat plan nak buat birthday prank dekat our classmates Siti (my roommate), Ezrin dan KJ. Memang gempak habis la oii. Habis victims penuh dengan tepung. Terutamanya Si Siti ni. Sampai termakan tepung HAHAHA. 

Bagi aku event macam ni memang aku sokong sangat. First sebab semua orang enjoy gila masa tu. Spoting habis ! Second, yes of course dapat mengeratkan silaturahim. Kami ni walaupun classmates dari sem 1, tapi serius talk macam baru kenal. Masing masing tak rapat, tak "kamcing" orang kata. Kelas kami selalu banyak perselisihan faham. 

Okay takpa, back to the story. Act, birthday Siti dengan Ezrin ni on 29/12 sebenarnya. Plan asal nak sambut birthday KJ aja, Tapi alang alang tu kan. Since bulan yang sama. Why not tak sambut sekali. Lagi meriah! Yes memang meriah. Memang malam tu sangat happening. 2 bungkus tepung clear. Macam rugi pulak membazir tepung tu. Buat cucur pun sedap wei. 


Read more
Theme by Wanaseoby